محل تبلیغات شما
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس به بررسی طرح نظام رتبه بندی معلمان پرداختند و از مجموع 199نماینده حاضر تنها 99 نماینده به آن رای موافق دادند و به تصویب نرسید.

در این رای گیری 61 نماینده رای مخالف و 21 نماینده رای ممتنع دادند. 

طراحان این طرح را با هدف اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی کشور مبنی بر بالا بردن توان مدیریت منابع انسانی و ارتقای صلاحیت علمی و حرفه ای و منزلت اجتماعی و در جهت اجرای راهکارهای تخصصی و حرفه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه کرده بودند. 

در ماده واحده این طرح پیشنهاد شده بود، دولت مکلف شود طی دوره یک ساله توسط وزارت آموزش و پرورش نظام رتبه بندی معلمان را براساس احکام ماده 19 برنامه پنجم توسعه بند 44 راهبرد شماره 6 نقشه جامع علمی کشور و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گونه ای طراحی کند که صدور گواهی صلاحیت حرفه ای هر معلم با عناوین رتبه های کسب شده و نظام پرداخت ها در طول خدمت وی بر اساس نظام رتبه بندی معلمان استور شود.

محمدرضا خباز معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس به عنوان نماینده دولت، ضمن مخالفت با این طرح آن را مغایر با اصول 60، 74و 75 قانون اساسی عنوان کرد.

وی افزود: این طرح با ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه نیز مغایرت دارد؛ ضمن این که دولت در این زمینه لایحه ای تنظیم کرده که در کمیسیون فرهنگی دولت در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با ت های اقتصاد مقاومتی هم مغایر است و نباید افزایش هزینه های عمومی را به دنبال داشته باشد. 

در جریان بررسی این طرح احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با استناد به اصل 74 قانون اساسی خواستار کنار گذاشته شدن آن از دستور کار مجلس شد. اما نمایندگان مجلس با رای خود این اخطار را وارد ندانستند. 

باشگاه مشتریان اِم وِی

معرفی تورهای گردشگری چهارمحال و بختیاری در تابستان96

معرفی کانال تلگرامی شهرستان فارسان

طرح ,مجلس ,رتبه ,رای ,نماینده ,نظام ,این طرح ,نظام رتبه ,رتبه بندی ,بندی معلمان ,آموزش و ,تحول بنیادین آموزش

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

هزینه تبلیغات متنی مرکز تعمیرات Audry's receptions Eugene's game وبلاگ استعدادهای پارسیان امپریال . آی ار عاشقان ومدافعان حرم نقد و تحلیل فیلم وبلاگ هنرستان جنت فرهنگ